Recenze e-shopu H&M: zkušenosti s nákupem a vrácením zboží

Publikace: 12.04.2021

Klady

  • uživatelské recenze
  • kvalitní zákaznický servis
  • 30denní lhůta na vrácení zboží

Zápory

  • vyšší cena za doručení zboží
  • pouze jediný dopravce

Nákup módy přes internet nemusí být vždy snadný. Dobře víme, že s některými e-shopy bývá složitější komunikace, některé zase nevynikají nejrychlejším vyřizováním objednávek a reklamací. A výjimkou není ani situace, kdy musíte zboží vracet kvůli nesedící velikosti či neodpovídající barvě. Proto jsme se rozhodli vám s výběrem pomoci: jednotlivé e-shopy jsme prověřili za vás! Provedli jsme nejen nákup zboží, ale také vrácení. A co je nejdůležitější, zjistili jsme, jak rychlý a pohodlný celý proces je, na kolik vás to vyjde a kdy dostanete své peníze zpět. Jedná se tak o největší test módních e-shopů u nás.

Srozumitelnost webu a důvěryhodnost

Švédská společnost H&M nabízí oblečení pro muže, ženy a děti. Úspěch zaznamenává také s výrobky do domácnosti pod značkou H&M Home. V nabídce nechybí ani oblíbená značka H&M Divided, která nadchne především teenagery a mladé dospělé. Je totiž plná barev a divokých vzorů. Společnost se původně zaměřovala především na kamenné obchody, dnes si čile vede i na internetu.

Webové stránky H&M jsou hodně minimalistické, a díky tomu i přehledné. I když je tedy vidíte poprvé, brzy na nich budete jako doma. E-shop jsme navštívili také z mobilu a nezaznamenali jsme žádný problém s jeho responzivitou. Abyste si nákup přes telefon maximálně zjednodušili, můžete si stáhnout mobilní aplikaci H&M. Ta je uživatelsky opravdu přívětivá, v obchodu Google Play má výborné hodnocení 4,8 z maximálních 5.

Ke všem důležitým informacím se z úvodní stránky dostanete na 1 až 3 kliknutí. Nechybí ani informace o společnosti a zákaznické podpoře. Na tu je možné se obrátit pomocí e-mailu, bezplatné telefonní linky či sociálních médií. Podpora se snaží být nápomocná, na zprávy běžně reaguje do 24 hodin.

E-shop H&M sice nemá zavedený profil na Heurece ani Zboží.cz, avšak vzhledem k mezinárodně známé značce není nutné jakkoliv zpochybňovat důvěryhodnost webu.

O e-shopu
Obchodní podmínky 1 klik
Cena dopravy 2 kliky
Online chat Ne
Zákaznická linka Ano
Zákaznická linka Zdarma
Mobilní aplikace Ano
Mobilní zobrazení webu Ano
Heureka Ověřeno zákazníky Ne
Počet recenzí na Heurece -
Počet recenzí na Zboží.cz -
Spokojenost na Heurece -
Spokojenost na Zboží.cz -

Výběr zboží

Zboží lze seřadit podle ceny nebo nejnovějších kousků. Abyste se nemuseli prokousávat stovkami kusů oděvů, k dispozici je celá řada filtrů. Nastavit si tak můžete svou velikost, oblíbenou barvu nebo typ produktu. Chyběla nám pouze možnost filtrovat zboží podle materiálu, jinak je nabídka filtrů skutečně bohatá.

Za co dáváme velký palec nahoru, to jsou fotografie. Máte možnost si oblečení prohlédnout na modelkách a modelech, což je pro zákazníka rozhodně lepší než pouze fotky jednotlivých kusů oblečení na ramínku. U některých produktů navíc najdete informaci o výšce modelky, uděláte si tak ještě lepší představu. To stále není všechno, protože mnohé oblíbené modely uvidíte v akci na reálných uživatelích. To hodně ulehčuje výběr, v tomto ohledu tedy internetovému obchodu H&M opravdu tleskáme.

Rozkliknout si můžete podrobné informace o zboží a nechybí ani hodnocení od zákazníků, kteří zboží již zakoupili před vámi. Snadno si tak ověříte i to, zda odpovídá velikost. Pokud nechcete nakupovat hned nebo potřebujete čas na rozmyšlenou, zboží si jednoduše označíte srdíčkem.

Výběr zboží
Řazení dle ceny Ano
Řazení dle slevy Ne
Filtrování dle parametrů Ano
Filtrování dle velikostí Ano
Jasně vypsaná dostupnost zboží Ano
Uvedená orientační doba dodání Ano
Zákaznické recenze produktů Ano
Diskuse u produktů Ne
Lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu 30 dnů
Sekce Slevy / Výprodej na webu Ano
Hlídání dostupnosti e-mailem u produktů, které nejsou skladem Ne

úvodní stránka e-shopu

Nákup, platba a doprava

Proces nákupu je intuitivní a nezabere příliš času. V košíku můžete zadat slevový kód a nechybí ani informace o odstoupení od smlouvy. Pokud ještě nepatříte mezi zákazníky H&M, máte možnost si vytvořit nový účet, nebo pokračovat jako host bez přihlášení. V případě registrace získáte slevu 10 % na první nákup.

Košík
Pop-up sleva na první nákup Ne
Nutná registrace Ne
Možnost zadat slevový kód Ano
Nutnost zadat nadbytečné osobní údaje Ne

Možnosti platby bohužel nejsou moc široké. Za svůj nákup můžete zaplatit platební kartou nebo pomocí dárkové karty. Členové klubu H&M navíc mohou využít platbu v hotovosti při převzetí objednávky.

Platba
Karta Ano
Dobírka Pouze pro členy
Bankovní převod Ne
Hotově na prodejně Ne
Paypal/PayU Ne
Poplatek za platbu -

Co se dopravy týče, opět nemáte příliš na výběr. Objednané zboží vám doručí společnost DPD. Nepříjemné je poměrně vysoké poštovné 129 Kč. Abyste se mu vyhnuli, musíte být členy H&M klubu a nakoupit minimálně za 800 Kč. Poštovné pro Plus členy je bezplatné vždy.

Doprava
Pošta Ne
PPL Ne
GLS Ne
Zásilkovna Ne
Balíkovna Ne
Odběrná místa / Prodejny Ano
Výdejní box Ne
Expresní doručení Ne
Jiné možnosti dopravy DPD
Cena dopravy
Doprava zdarma Pouze pro členy Plus klubu
Doprava zdarma od 800 Kč pro členy
Příplatek za hmotnost nebo velikost zásilky Ne
Cena dopravy od 129 Kč
Akce na dopravu zdarma Ne

Doba doručení z e-shopu H&M

Druhý den po objednání jsme dostali e-mail o odeslání zboží včetně sledovacího čísla. Balík nám byl doručen hned následující den, tedy 2 dny od objednávky. Na rychlost dodání si tak ani v nejmenším nemůžeme stěžovat.

Námi objednané kraťasy dorazily nepoškozené a v originálním balení. Jejich velikost odpovídala informacím na webu, vzhledově vypadaly přesně jako na produktových fotografiích. Součástí zásilky nebyly žádné slevové kódy nebo pozornosti v podobě dárků, ale ani propagační letáky.

Komunikace e-shopu po objednávce
Informace o expedici Ano
Doba expedice 1 den
Zaslání sledovacího čísla Ano
Doručení zboží
Rychlost doručení 2 dny
Splnění avizované doby dodání Ano
Originální balení Ano
Přišlo zboží nepoškozené Ano
Odpovídá barva Ano
Odpovídá velikost Ano
Další součásti zásilky kromě zboží Nic

Vrácení zboží z e-shopu H&M

Pokud se zboží rozhodnete vrátit, všechny potřebné informace najdete na webu H&M. Zboží můžete vrátit jakýmkoliv způsobem, náklady spojené s vracením si ale hradíte zcela sami. H&M však doporučuje objednané zboží vrátit prostřednictvím kurýra DPD. V tomto případě platí, že vám e-shop odečte z celkové částky za vracené zboží 109 Kč. Skvělé je, že na vrácení máte celých 30 dnů.

My jsme si vybrali možnost vrácení s dopravcem DPD. Celý proces je hodně jednoduchý, nenarazili jsme na jediný problém. V balíčku najdete formulář pro vrácení zboží. Na něm pouze vyplníte kód, proč zboží vracíte. Na stránkách dopravce vyplníte kontaktní údaje a vyberete datum vyzvednutí. V daný den se u vás zastaví kurýr a balík převezme.

Vrácení zboží
Návod, jak zboží vrátit Ano
Přiložený předvyplněný formulář pro vrácení Ano
Vrácení platí Zákazník
Přiložený štítek na vrácení zásilky Ano
Kam zásilku odnést -
Vyzvednutí zásilky kurýrem Ano
Jiné komplikace při vrácení Ne
Potvrzení o přijetí zboží Ano
Hodnocení vrácení (jako ve škole) 1

Potvrzení o přijetí zboží jsme obdrželi, žádná další komunikace nebyla nutná. Peníze se nám na účet vrátily 13 dnů po předání balíčku kurýrovi.

Vrácení peněz
Vrácení peněz v termínu Ano
Nutná komunikace/urgence ohledně vrácení Ne
Skutečná doba připsání peněz na účet 13 dnů

Naše hodnocení na závěr

V internetovém obchodě H&M se nám nakupovalo příjemně. Stránky jsou přehledné již při první návštěvě, oceňujeme rovněž možnost nákup provést přes mobilní aplikaci. Výběr ulehčují fotografie na postavě, a to nejen modelek, ale mnohdy také reálných zákazníků. Líbí se nám i recenze u jednotlivých produktů. Od objednávky až po vrácení zboží jsme neobdrželi žádný marketingový e-mail. Nečlenové sice musí počítat s vyšším poštovným a hradit budete také případné vrácení zboží, pozitiva ale výrazně převažují. E-shop H&M od nás tedy získává certifikát Modio.cz „Snadný nákup i vrácení zboží“.

Celkové hodnocení
Celkový počet e-mailů, které jsme od e-shopu obdrželi 3
Počet reklamních e-mailů, které jsme obdrželi od objednávky po vrácení 0
Doporučujeme objednávku na e-shopu Ano
Celkové hodnocení 90 %

Autor článku

Pavla Hejduková

Redaktor

„Jsem Pavla – profesně copywriterka, ve volném čase cestovatelka s vášní pro módu. Mou největší neřestí jsou tenisky. Pravidelně vyrážím na cesty a s sebou si balím zásobu bot, abych je mohla otestovat v různých podmínkách. O ničím nezkreslené zkušenosti a dojmy se pak ráda dělím v recenzích a podrobných článcích. Mimo to se věnuji testování módních e-shopů. Dokážu vám tak poradit, jak poznat bezpečný obchod, kdy máte nárok na vrácení peněz za zboží a kterým e-shopům se raději vyhnout obloukem.“