Ženská krása je pro mě takový osmý div světa, říká zakladatel Girls Without Clothes

Publikace: 16.09.2022

Značku Girls Without Clothes zná asi každý módní fajnšmekr. Zakladatel tohoto lovebrandu Martin Feix je známý pro svoji otevřenost hraničící až s drzostí, což je ale zároveň to, co kromě kvality a originality dělá jeho oblečení (mimochodem, šité převážně v ČR) žádaným zbožím. A pozor, Martin v dnešním rozhovoru prozrazuje, kdy se zase budete moci obléknout do triček s neoblečenými holkami!

Martine, proč vás při focení baví zrovna (polo)nahé holky?

Ženská krása mě baví obecně, je to pro mě takový osmý div světa. Nahota je asi jen její nejpřirozenější forma. Krásná nahá žena je prostě přitažlivá, tak se asi není čemu divit, když řeknu, že mě přitahuje.

A kde se vzal ten prvotní nápad dát fotku své nahé holky na tričko?

Viděl jsem to tehdy u jednoho ruského fotografa. Asi v roce 2012. On takhle udělal jedno triko a už se tomu dál nevěnoval. Já tu myšlenku vzal a víc ji rozvedl. Paradox je, že on už si vlastní značku založil taky, ale až o 8 let později, v roce 2020.

V jednom rozhovoru jsem četla, že s nabídkou pro širší masy jste musel obrousit i hrany, oblečení začít dělat přijatelnější pro všechny, a že s tím nejste moc spokojený. Došlo od té doby ve vašem podnikání k nějaké změně?

Ano, došlo. Rozhodl jsem se vrátit k tomu, co mě baví, a to bez ohledu na to, co si myslí ostatní. Poslední dva roky jsem tvořil tak, aby se to líbilo lidem. Teď znovu tvořím tak, aby se to líbilo mně.

Zakladatel Girls Without Clothes Martin Feix
zdroj: archiv značky Girls Without Clothes

Když se dneska podívám na nabídku Girls Without Clothes, na žádném tričku jsem fotku holky bez oblečení nenašla… Změní se to zase?

Ano. Ještě teď do konce září by měla vyjít velká kolekce nových triček. Nyní jsou ve výrobě.

Baví mě vaše fotky na e-shopu: vypálená podprsenka od plavek pod šaty, průhledné podprsenky bez korekce bradavek a vlastně i neotřelý design střihu legín z průměru dost vybočují. Co všechno se vám ještě do v podstatě produktové fotky daří pašovat z té umělecké?

Tak něco určitě ano, ale je to spíš vedlejší práce. Ono je rozdíl, jestli jdete na 2 hodiny fotit s cílem vyfotit jednu fotku na triko nebo zeď, nebo s cílem vyfotit 15 produktů na e-shop. Hezké fotky přivezu většinou z Kanárských ostrovů. Tam fotím sice klidně 50 produktů, ale taky fotím 2x denně při východu a západu slunce a v té krajině tam za ten týden prostě pár fajn fotek padne.

Když jsem se o Girls Without Clothes dozvěděla poprvé, bylo to s komentářem: Ten jejich šéf je fakt hustej týpek, s tím si něco přečti. Je to tahle pověst, co z vaší značky udělalo opravdový lovebrand?

Asi ta přímočarost. Dřív mi nevadilo říct svůj názor. Nevadilo mi přiznat chybu. Nevadilo mi se s někým pohádat v komentářích. Nevadila mi kontroverze příspěvků, která rozdělila lidi na dva tábory. Postupem času mi to ale vadit začalo, nechtěl jsem lidi štvát. Nechtěl jsem číst negativní komentáře pod příspěvky a nějak jsem ty „hrany začal obrušovat“. Předal jsem marketing novému týmu a šel víc do pozadí. Tohle ale z dlouhodobého hlediska nikam nevedlo. Ta značka přestala bavit nejen mě, ale i followery a zákazníky.

Interiér obchodu Girls Without Clothes
zdroj: archiv značky Girls Without Clothes

Kdybyste měl dneska začít budovat celou značku od nuly, dělal byste něco jinak? Je dneska podle vás těžší prorazit, než před těmi skoro 10 lety, když jste začínal?

Není. Kdo na to má, ten to dá.

Jaký byl Martin Feix v roce 2013 a jaký je Martin Feix v roce 2022?

Martin Feix v roce 2013 chodil o berlích a lítal z nemocnice do rehabiliťáku a zpět po nehodě na motorce. Životní náklady měl téměř na nule. Žádnou zodpovědnost. Měl o 15 let starší přítelkyni a její dva syny.

Martin Feix v roce 2022 nemá dva syny, ale má dva psy. Přítelkyně není o 15 let starší, ale o 11 let mladší. Zaměstnává skoro 20 lidí, a když každý měsíc nepřekoná tržbu 3 mil. Kč, tak mu chybí peníze na hypotéku, na platy zaměstnanců i na vlastní život. Tohle se ale naštěstí moc neděje. Long story short, je to šťastný a spokojený člověk.

A jak se za tu dobu proměnil váš cílový zákazník? Kdo to byl tehdy a kdo je to dnes? Dovedu si totiž živě představit, že zrovna pro vaše oblečení si člověk chodí průběžně celé ty roky, jen už se taky někam posunul, dospěl a usadil…

Ano, to je pravda. GWC zákazníci stárnou z větší části spolu se mnou. Uvidíme, jak to bude dál. Až se mi někdy narodí dítě, přece nebude chodit v hadrech jiné značky. :)))

Obchod Girls Without Clothes v pražské Karlově ulici
zdroj: archiv značky Girls Without Clothes

Máte kamenný obchod na adrese u Staroměstského náměstí, to takhle řečeno evokuje luxusní obchody z Pařížské. Co na to vaši zákazníci?

S Pařížskou bych to moc nesrovnával. Nájem je sice za podobné peníze, ale lokalita je v centru trdelníků, CBD trávy a triček I Love Prague. Zákazníkům se ta lokalita příliš nelíbí. Nemají centrum města moc rádi a to je škoda. Nicméně, jak jsem psal výše, mně už to je jedno. Já mám ten obchod rád a vždycky jsem ho tam chtěl. Je příjemné prodávat produkty lidem do celého světa. Je příjemné mít obchod na místě, kde ho vidí tisíce lidí denně.

A na závěr… Který kousek z vašeho obchodu by si každý měl pořídit? Je něco, na co jste fakt hrdý, co by mělo být prostě v každém holčičím či klučičím šatníku?

Já se hodně těším na ta nová Signature trika s fotkou. To je po dlouhé době produkt, který mám celý na starost. Od fotky až po výrobu. Dělám je tak, abych s nimi byl sám spokojený. Už mám pár vzorků doma a nosím je rád. Jsou unikátní. Je to umělecká autorská tvorba.

Autor článku

Jana Chmelíková

Jana Chmelíková

Redaktor

„Studovala jsem češtinu a mým snem bylo živit se jednou psaním, což se mi i splnilo. Už pár let žiji místo v Praze v maličkém městě ve středních Čechách, kde se nedá koupit nic – a tak jsem se naučila víc než kdy dřív nakupovat na internetu. Znalost dobrých e-shopů a triků, jak nakupovat online, se stala mým denním chlebem. Miluju udržitelnost, zahradu, barefoot boty a pošťáka, který mi veze nový balíček.“