Recenze Footshop.cz: zkušenosti s nákupem a vrácením zboží
Klady
- česká společnost
- příznivá cena dopravy
- rychlé doručení
- vrácení hradí e-shop
Zápory
- neodhalili jsme žádná významná negativa
Nákup módy přes internet nemusí být vždy snadný. Dobře víme, že s některými e-shopy bývá složitější komunikace, některé zase nevynikají nejrychlejším vyřizováním objednávek a reklamací. A výjimkou není ani situace, kdy musíte zboží vracet kvůli nesedící velikosti či neodpovídající barvě. Proto jsme se rozhodli vám s výběrem pomoci: jednotlivé e-shopy jsme prověřili za vás! Provedli jsme nejen nákup zboží, ale také vrácení. A co je nejdůležitější, zjistili jsme, jak rychlý a pohodlný celý proces je, na kolik vás to vyjde a kdy dostanete své peníze zpět. Jedná se tak o největší test módních e-shopů u nás.
Co jsme hodnotili?
Srozumitelnost webu a důvěryhodnost
Společnost Footshop sebe sama nevnímá jako „pouhý e-shop“, ale jako globální médium spojující všechny fanoušky streetwear. První objednávku obchod přijal v roce 2011, během pár let expandoval do 15 zemí a tenisky odeslal více než milionu zákazníků. V nabídce e-shopu Footshop dnes najdete populární značky tenisek i limitované a prémiové kolekce.
Webové stránky Footshop se nesou ve znamení nejnovějších trendů. Přehledné hlavní menu, hezky prezentované novinky i legendy ve světě tenisek, odkazy na nejnovější články na blogu i krátké představení značky – to všechno nabízí úvodní stránka. Obchodní podmínky najdete v patičce, informace o dopravě naopak v hlavičce webu. Vše důležité je tedy dostupné na jediné kliknutí.
Klientský servis u Footshopu funguje na jedničku. Na podporu se můžete jednoduše obrátit pomocí moderního online chatu, zprávu lze odeslat přes Messenger nebo Webchat. K dispozici jsou samozřejmě i klasičtější varianty: zákaznické podpoře můžete zaslat e-mail nebo ji kontaktovat telefonicky. Mobilní aplikaci ke stažení byste zatím hledali marně, objednávku ale pohodlně provedete i z mobilu nebo tabletu. Web je totiž responzivní a přizpůsobí se velikosti displeje.
Na Heurece v polovině února 2022 najdete 4 126 uživatelských recenzí týkajících se e-shopu Footshopu. 95 % zákazníků nákup doporučuje a obchod maximálně chválí. Negativních recenzí je minimum a týkají se spíše kamenných obchodů než e-shopu. Na serveru Zboží.cz si momentálně můžete přečíst 30 recenzí, 93 % zákazníků je s nákupem spokojeno.
O e-shopu | |
---|---|
Obchodní podmínky | 1 klik |
Cena dopravy | 1 klik |
Online chat | Ano |
Zákaznická linka | Ano |
Zákaznická linka | Zpoplatněná |
Mobilní aplikace | Ne |
Mobilní zobrazení webu | Ano |
Heureka Ověřeno zákazníky | Ano |
Počet recenzí na Heurece | 4 126 |
Počet recenzí na Zboží.cz | 30 |
Spokojenost na Heurece | 95 % |
Spokojenost na Zboží.cz | 93 % |
Výběr zboží
Všechny požadované informace či zboží na Footshopu najdete velmi snadno a rychle. Hlavní menu je umístěno v horní části úvodní stránky. Nachází se v něm kategorie jako novinky, boty, oblečení, značky a další. Nechybí ani speciální sekce pro zlevněné zboží. Když chcete vyhledat konkrétní produkt, stačí použít vyhledávací pole napravo od menu.
Protože se Footshop nejvíc ze všeho profiluje jako prodejce tenisek, také my jsme se nejvíc pohybovali v této kategorii. Když se do ní prokliknete, nastavit si můžete velké množství filtrů a zúžit nabídku obchodu tak, abyste se nemuseli probírat stovkami bot. Upřesnit lze značku, velikost, barvu i cenu, zobrazit si také můžete nechat pouze limitované kolekce či udržitelné modely. Možnosti filtrování jsou zkrátka perfektní. Zboží lze řadit podle popularity, ceny, novinek i slevy. Opět tleskáme, nic nechybí.
Žádnou větší výtku nemáme ani k produktovým stránkám jednotlivých modelů. Prohlédnete si detailní fotografie, dočtete se vše o použitých materiálech a technologiích, značce, dopravě i dostupnosti. U oblíbených modelů už najdete i uživatelské recenze, u dalších kousků hodnocení pomalu přibývají. Nedozvěděli jsme se pouze předpokládané datum dodání, podrobnosti k termínu doručení zjistíte až při výběru dopravce v košíku.
Výběr zboží | |
---|---|
Řazení dle ceny | Ano |
Řazení dle slevy | Ano |
Filtrování dle parametrů | Ano |
Filtrování dle velikostí | Ano |
Jasně vypsaná dostupnost zboží | Ano |
Uvedená orientační doba dodání | Ne |
Zákaznické recenze produktů | Ano |
Diskuse u produktů | Ne |
Lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu | 30 dnů |
Sekce Slevy / Výprodej na webu | Ano |
Hlídání dostupnosti e-mailem u produktů, které nejsou skladem | Ano |
úvodní stránka e-shopu
Nákup, platba a doprava
E-shop Footshop nemá nastavenou pop-up vyskakovací slevu. Pokud slevový kód získáte jiným způsobem, stačí ho zadat do příslušného pole v košíku. Pozitivní zprávou je, že pokud nechcete, v obchodě si nemusíte zakládat uživatelský profil. Stejně tak nemusíte zadávat žádné osobní údaje nepodstatné pro objednávku.
Košík | |
---|---|
Pop-up sleva na první nákup | Ne |
Nutná registrace | Ne |
Možnost zadat slevový kód | Ano |
Nutnost zadat nadbytečné osobní údaje | Ne |
Objednávku uhradíte platební kartou, bankovním převodem, pomocí služby Twisto či dobírkou s příplatkem v rozumné výši 30 Kč. Při vyzvednutí na prodejně můžete platit až na místě (hotově nebo kartou) za příplatek 19 Kč.
Platba | |
---|---|
Karta | Ano |
Dobírka | Ano |
Bankovní převod | Ano |
Hotově na prodejně | Ano |
Paypal/PayU | Ne |
Poplatek za platbu | 30 Kč (dobírka) |
Balíček vám na zadanou adresu doručí kurýr GLS. Jestli si zásilku raději zajdete vyzvednout na odběrné místo, vybírat můžete z těch zapojených do sítě Zásilkovna a GLS ParcelShopů. Zvolit můžete také doručení na Českou poštu do Balíkovny. Poštovné se pohybuje mezi 59 až 79 Kč. Při objednávce nad 2 500 Kč budete mít dopravu zdarma. Poslední možností je bezplatné osobní vyzvednutí v Praze, a to buď Na Příkopě, nebo ve Vnitroblocku.
Doprava | |
---|---|
Pošta | Ne |
PPL | Ne |
GLS | Ano |
Zásilkovna | Ano |
Balíkovna | Ano |
Odběrná místa / Prodejny | Ano |
Výdejní box | Ne |
Expresní doručení | Ne |
Jiné možnosti dopravy | GLS Parcelshop |
Cena dopravy | |
---|---|
Doprava zdarma | Ne |
Doprava zdarma od | 2 500 Kč |
Příplatek za hmotnost nebo velikost zásilky | Ne |
Cena dopravy od | 59 Kč |
Akce na dopravu zdarma | Ne |
Doba doručení z e-shopu Footshop
Abychom otestovali rychlost doručení, v e-shopu Footshop jsme provedli zkušební objednávku. Obchod samozřejmě netušil, že jde o nákup za účelem sepsání recenze. Zboží bylo expedováno hned druhý den, informaci o odeslání jsme obdrželi na e-mail. Nechybělo ani sledovací číslo zásilky. Následující den jsme již balíček přebírali od dopravce. Celkově tedy dodání zabralo 2 dny.
Objednané boty byly zabalené v pevné krabici s logem Footshop. Uvnitř jsme pak našli originální krabici Nike a v ní už samotnou obuv. Ta byla očividně nová, nešlo o padělek. Velikost perfektně odpovídala, při výběru se tedy stačí řídit tabulkou na webu. Zásilka neobsahovala nic navíc.
Komunikace e-shopu po objednávce | |
---|---|
Informace o expedici | Ano |
Doba expedice | Druhý den |
Zaslání sledovacího čísla | Ano |
Doručení zboží | |
---|---|
Rychlost doručení | 2 dny |
Splnění avizované doby dodání | Ano |
Originální balení | Ano |
Přišlo zboží nepoškozené | Ano |
Odpovídá barva | Ano |
Odpovídá velikost | Ano |
Další součásti zásilky kromě zboží | Nic |
Vrácení zboží z e-shopu Footshop
Nenošené kousky je možné do 30 dnů zaslat zpět. Ze zákona vám e-shopy na vrácení musí nechat 14 dnů, delší dobu tak Footshop poskytuje z vlastní dobré vůle. Pokud by se vám přesto 30 dnů zdálo málo, lhůtu si můžete prodloužit až na 60 dnů. Tuto možnost je třeba vybrat v košíku, připlatíte si 79 Kč.
A co samotné zaslání zpět? Zboží stačí vložit do původní krabice společně s fakturou a balíček donést na libovolnou pobočku Zásilkovny. Tam nahlásíte speciální kód, poštovné poté bude hradit e-shop. Zboží lze zaslat i přes jinou společnost, pak ale dopravu uhradíte vy.
Vrácení zboží | |
---|---|
Návod, jak zboží vrátit | Ano |
Přiložený předvyplněný formulář pro vrácení | Ne |
Vrácení platí | E-shop |
Přiložený štítek na vrácení zásilky | Ano |
Kam zásilku odnést | Zásilkovna |
Vyzvednutí zásilky kurýrem | Ne |
Jiné komplikace při vrácení | - |
Potvrzení o přijetí zboží | Ano |
Hodnocení vrácení (jako ve škole) | 1 |
5 dnů po odeslání balíčku jsme na e-mail obdrželi potvrzení o přijetí zboží. Za další 4 dny už jsme měli peníze na účtu. Délku čekání na vrácení platby hodnotíme jako uspokojivou. Obchod nic zbytečně neprotahoval, nemuseli jsme nikoho urgovat.
Vrácení peněz | |
---|---|
Vrácení peněz v termínu | Ano |
Nutná komunikace/urgence ohledně vrácení | Ne |
Skutečná doba připsání peněz na účet | 9 dnů |
Naše hodnocení na závěr
Značka Footshop platí za odborníka na tenisky. Kromě nich v e-shopu seženete i další obuv, oblečení a módní doplňky. A shánění je to maximálně příjemné. Design webu je uživatelsky přívětivý, nic vás nepřekvapí a vždy snadno najdete, co hledáte. Vyzdvihnout musíme také bohatou nabídku filtrů. Cena dopravy se drží v rozumných mezích, stejně tak nebudete připlácet horentní sumy za dobírku. Doručení proběhlo extra rychle, stejně tak vrácení. Vůči e-shopu Footshop nemáme žádnou větší výtku a certifikát Modio.cz „Snadný nákup i vrácení zboží“ mu jednoznačně udělujeme.
Celkové hodnocení | |
---|---|
Celkový počet e-mailů, které jsme od e-shopu obdrželi | 9 |
Počet reklamních e-mailů, které jsme obdrželi od objednávky po vrácení | 0 |
Doporučujeme objednávku na e-shopu | Ano |
Celkové hodnocení | 95 % |
Autor článku
Pavla Hejduková
Redaktor
„Jsem Pavla – profesně copywriterka, ve volném čase cestovatelka s vášní pro módu. Mou největší neřestí jsou tenisky. Pravidelně vyrážím na cesty a s sebou si balím zásobu bot, abych je mohla otestovat v různých podmínkách. O ničím nezkreslené zkušenosti a dojmy se pak ráda dělím v recenzích a podrobných článcích. Mimo to se věnuji testování módních e-shopů. Dokážu vám tak poradit, jak poznat bezpečný obchod, kdy máte nárok na vrácení peněz za zboží a kterým e-shopům se raději vyhnout obloukem.“