Recenze Trendyol.com: Zkušenosti s nákupem a vrácením zboží
Klady
- moderní a přehledný web i mobilní aplikace
- široký sortiment
- mnoho různých slev
- snadné řazení a filtrování produktů
- rychlé doručení zboží
- vrácení zboží zdarma
Zápory
- chybí zákaznická telefonní linka
- malý výběr možností platby a kurýrních služeb
- představení e-shopu a obchodní podmínky pouze v angličtině
Nákup módy přes internet nemusí být vždy snadný. Dobře víme, že s některými e-shopy bývá složitější komunikace, některé zase nevynikají nejrychlejším vyřizováním objednávek a reklamací. A výjimkou není ani situace, kdy musíte zboží vracet kvůli nesedící velikosti či neodpovídající barvě. Proto jsme se rozhodli vám s výběrem pomoci: jednotlivé e-shopy jsme prověřili za vás! Provedli jsme nejen nákup zboží, ale také vrácení. A co je nejdůležitější, zjistili jsme, jak rychlý a pohodlný celý proces je, na kolik vás to vyjde a kdy dostanete své peníze zpět. Jedná se tak o největší test módních e-shopů u nás.
Co jsme hodnotili?
Srozumitelnost webu a důvěryhodnost
Internetové tržiště Trendyol je v Česku úplnou novinkou. Pochází z Turecka a na náš trh zamířilo v rámci expanze do střední a východní Evropy, kde chce uspět podobně jako například v Německu. Zákazníky láká hlavně na módu podle nejnovějších trendů za nízké ceny. Zda uspěje, se ukáže teprve časem.
Česká verze Trendyolu je kopií té globální a téměř všechny informace už uvádí v češtině. Jen obchodní podmínky vám zatím musí stačit v angličtině, ale to se nejspíš časem změní. Najdete je v patičce webové stránky stejně jako cenu dopravy a další informace o společnosti, která internetové tržiště provozuje. Vše zjistíte na pouhý jeden klik.
Celé prostředí e-shopu působí moderně. Webové stránky jsou přehledné a responzivní na desktopu i v mobilním prohlížeči. Vzhledem ke slevám na první nákup se ale určitě vyplatí stáhnout aplikaci. Na webu se dají využít také, ale jejich hodnota je výrazně nižší. Na hlavní stránce na vás pak čekají i sezónní Trendyol akce, které mají formu pohyblivých bannerů. A dále je tu i bleskový výprodej.
Odpovědi na většinu dotazů najdete ve FAQ sekci, případně se můžete obrátit přímo na pracovníky e-shopu nebo chatbota. Telefonní zákaznickou linku byste hledali marně, ale online chat je dostupný každý všední den mezi 9:00 a 18:00 a dostanete se na něj po kliknutí na ikonku sluchátek v pravém horním rohu.
V tuto chvíli má Trendyol recenze spíše na zahraničních portálech, na Heureka.cz nebo Zboží.cz je tedy nenajdete. Výhodou je ale zákaznické hodnocení, mnohdy i s poměrně podrobnými recenzemi přímo u produktů, pouze diskuze chybí.
O e-shopu | |
---|---|
Obchodní podmínky | 1 klik (v angličtině) |
Cena dopravy | 1 klik |
Online chat | Ne |
Zákaznická linka | Ne |
Zákaznická linka | - |
Mobilní aplikace | Ano |
Mobilní zobrazení webu | Ano |
Heureka Ověřeno zákazníky | Ne |
Počet recenzí na Heurece | - |
Počet recenzí na Zboží.cz | - |
Spokojenost na Heurece | -% |
Spokojenost na Zboží.cz | -% |
Výběr zboží
Sortiment tržiště Trendyol je obrovský a denně přibývají tisíce nových kousků. Pokaždé tedy narazíte na spoustu novinek. Veškeré zboží si můžete filtrovat a řadit podle ceny, velikosti, slevy i složitějších parametrů, jako je zákaznické hodnocení, styl nebo typ materiálu. Určitě tedy nehrozí, že byste se v nabídce ztratili.
Naopak, k veškerému zboží se dostanete snadno a během pár minut.
Základní kategorie jsou v dámské sekci tyto:
- Novinky
- Oblečení
- Šaty
- Topy
- Kalhoty a džíny
- Boty a doplňky
- Sportovní oblečení
Muži mohou nakupovat produkty z těchto kategorií:
- Novinky
- Oblečení
- Šaty
- Topy
- Kalhoty a džíny
- Boty a doplňky
- a Sportovní oblečení
Blog nebo editorial na webu sice nenajdete, ale spoustu módní inspirace můžete čerpat ze sociálních sítí tohoto internetového obchodu. Případně máte možnost se prokliknout na profily influencerek, se kterými tržiště spolupracuje. A to zejména na Instagramu a TikToku. A pokud máte na sociálních sítích vytvořenou dostatečně velkou a zapojenou komunitu, můžete se stát jednou z nich. Stačí vyplnit formulář přímo na stránkách e-shopu.
Na produktové stránce vás upoutá dostatek fotografií s velkým rozlišením, kde je většinou oblečení vyfocené přímo na postavě. Velmi užitečný je i podrobný popis produktu a stylu a také krátká informace o materiálovém složení. Všechny tyto parametry vám jistě usnadní výběr.
Výběr zboží | |
---|---|
Řazení dle ceny | Ano |
Řazení dle slevy | Ano |
Filtrování dle parametrů | Ano |
Filtrování dle velikostí | Ano |
Jasně vypsaná dostupnost zboží | Ne |
Uvedená orientační doba dodání | Ano (obvykle do 7 pracovních dní) |
Zákaznické recenze produktů | Ano |
Diskuse u produktů | Ne |
Lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu | 30 dní |
Sekce Slevy / Výprodej na webu | Ano |
Hlídání dostupnosti e-mailem u produktů, které nejsou skladem | Ne |
Nákup, platba a doprava
Před prvním nákupem je nutné se zaregistrovat, což vám zabere jen několik málo minut. S e-shopem přitom nemusíte sdílet žádné citlivé údaje, které nesouvisí s objednávkou. Trendyol po vás nebude chtít datum narození ani jiné podobné informace.
Za odběr newsletteru získáte exkluzivní přístup k novinkám a také spoustu slev. Navíc si můžete přidat své vysněné produkty mezi oblíbené a týká se vás i program Trendyol odměn, který funguje tak, že čím více budete nakupovat, tím větší slevy získáte.
Pokud získáte slevový kód, snadno ho zadáte přímo v nákupním košíku.
Košík | |
---|---|
Pop-up sleva na první nákup | Ano |
Nutná registrace | Ano |
Možnost zadat slevový kód | Ano |
Nutnost zadat nadbytečné osobní údaje | Ne |
Trendyol umožňuje platbu kartou nebo prostřednictvím služeb PayPal a PayU. Kamenné prodejny ani výdejny v Evropě zatím neplánuje, platba na prodejně tedy možná není. A dobrou zprávu nemáme ani pro ty, kdo z hlediska bezpečnosti preferují dobírku. Vždy totiž musíte platit předem.
Platba | |
---|---|
Karta | Ano |
Dobírka | Ne |
Bankovní převod | Ne |
Hotově na prodejně | Ne |
Paypal/PayU | Ano |
Poplatek za platbu | - |
Doručení je nyní zpoplatněné částkou 75 Kč, ale při objednávce nad 250 Kč se neplatí. Určitě je tedy výhodnější nakoupit více kousků najednou. Například v Německu e-shop chystá vlastní kurýrní službu, která už úspěšně funguje v domovském Turecku. Jednou se jí tedy možná dočkáme i u nás. Zatím jsou ale dostupní pouze tito přepravci: GLS, DPD, UPS nebo Fedex, ze kterých vám toho nejvhodnějšího určí přímo prodejce.
Doprava | |
---|---|
Pošta | Ne |
PPL | Ne |
GLS | Ano |
Zásilkovna | Ne |
Balíkovna | Ne |
Odběrná místa / Prodejny | Ne |
Výdejní box | Ne |
Expresní doručení | Ne |
Jiné možnosti dopravy | UPS, Fedex, DPD, DHL |
Cena dopravy | |
---|---|
Doprava zdarma | Ne |
Doprava zdarma od | 250 Kč |
Příplatek za hmotnost nebo velikost zásilky | Ne |
Cena dopravy od | 75 Kč |
Akce na dopravu zdarma | Ne |
Doba doručení z e-shopu Trendyol.com
Turecký internetový obchod Trendyol garantuje doručení do sedmi pracovních dnů.V našem případě objednávka dorazila už za čtyři dny. Avizovaná doba dodání tedy byla splněna, a dokonce i s rezervou. O expedici jsme přitom byli informováni ještě tentýž den a rovnou jsme obdrželi i sledovací číslo.
V rámci testovacího nákupu jsme objednali fuchsiové večerní šaty, které přivezla doručovací společnost DPD v originálním a neporušeném balení. Barevně odpovídaly fotografiím na webu a zároveň dobře seděly velikostně. Nic dalšího součástí balíčku nebylo, pokud tedy chcete uplatnit jakékoliv slevy, musíte využít online kódy.
Komunikace e-shopu po objednávce | |
---|---|
Informace o expedici | Ano |
Doba expedice | Tentýž den |
Zaslání sledovacího čísla | Ano |
Doručení zboží | |
---|---|
Rychlost doručení | 4 dny |
Splnění avizované doby dodání | Ano |
Originální balení | Ano |
Přišlo zboží nepoškozené | Ano |
Odpovídá barva | Ano |
Odpovídá velikost | Ano |
Další součásti zásilky kromě zboží | Nic |
Vrácení zboží z e-shopu Trendyol.com
Oceňujeme, že na vrácení zboží nabízí Trendyol 30 dní, přestože zákonná lhůta je v Česku pouze 14 dní. Za dopravu navíc platí e-shop. Vám pouze stačí vyplnit online formulář na webu a vytisknout příslušný štítek. Ten potom už jen nalepíte na zásilku a odnesete na pobočku dopravce, kterého určí e-shop. Vyzvednutí kurýrem u vás doma v současnosti Trendyol neumožňuje.
Vrácení zboží | |
---|---|
Návod, jak zboží vrátit | Ano |
Přiložený předvyplněný formulář pro vrácení | Ne |
Vrácení platí | E-shop |
Přiložený štítek na vrácení zásilky | E-mailem |
Kam zásilku odnést | Kurýr, kterého vám určí e-shop |
Vyzvednutí zásilky kurýrem | Ne |
Jiné komplikace při vrácení | IBAN |
Potvrzení o přijetí zboží | Ano |
Hodnocení vrácení (jako ve škole) | 2 |
Několik dní po odeslání zásilky obdržíte e-mail, který potvrzuje přijetí zboží e-shopem a zhruba do 10 dnů dostanete zpět i své peníze. Jen musíte zadat IBAN jako u většiny zahraničních prodejců. Minimálně v našem případě ale nebyla nutná žádná dodatečná urgence.
Vrácení peněz | |
---|---|
Vrácení peněz v termínu | Ano |
Nutná komunikace/urgence ohledně vrácení | Ne |
Skutečná doba připsání peněz na účet | 10 dnů |
Naše hodnocení na závěr
Celkově nás internetové tržiště Trendyol příjemně překvapilo. A to kvalitou produktů i relativně rychlým doručením, o kterém jsme obdrželi dostatek informací v celkem pěti e-mailech. A spokojeni jsme byli i s bezproblémovým vrácením zboží.
Hodnotíme ho tedy 95 % a nákup na něm doporučujeme všem, kdo vyhledávají módní trendy a nechtějí za oblečení utratit víc, než je nutné. Zároveň věříme, že už tak kvalitní služby pro zákazníky tento internetový obchod brzy ještě vylepší a přidá i obchodní podmínky v češtině. Náš certifikát Modio.cz „Snadný nákup i vrácení zboží“ udělujeme.
Celkové hodnocení | |
---|---|
Celkový počet e-mailů, které jsme od e-shopu obdrželi | 5 |
Počet reklamních e-mailů, které jsme obdrželi od objednávky po vrácení | 0 |
Doporučujeme objednávku na e-shopu | Ano |
Celkové hodnocení | 95 % |
Autor článku
Dana Halušková
Redaktor
„Jmenuji se Dana. Vystudovala jsem bohemistiku a dlouhé roky jsem se věnovala modelingu. Díky tomu jsem poznala spoustu designérů i jejich náročné řemeslo a pozadí módního byznysu. Začala mě tedy lákat práce fashion redaktorky, které se dnes i díky Modiu mohu věnovat. Naplňuje mě psaní odborných článků i recenzí a moc ráda dělám také rozhovory. Zaměřuji se hlavně na udržitelnost, secondhandy, lokální značky a kvalitu materiálů, ale poradím si s jakýmkoli tématem.“